Hjerteforeningen Hjørring

Foredrag med Hjerteforeningens psykolog

BEVAR LIVSGLÆDEN
HJERTEFORENINGEN HJØRRING INVITERER TIL ET SPÆNDENDE FOREDRAG MED EFTERFØLGENDE MIDDAG.

De psykologiske aspekter ved hjerte-kar-sygdom:
Hvad sker der med os, når vi rammes af alvorlig sygdom som patient og pårørende.
Typiske reaktioner er bl.a., at man bliver ked af det, bange, forvirret, rastløs, irritabel og ukoncentreret – og det er slet ikke ualmindeligt, at reaktionen kommer forsinket: Længe efter, at sygdommen har ramt og hvor hverdagens almindelige krav og udfordringer atter har meldt sig.
Du vil i foredraget få ny viden om psykologi og hjerte-kar-sygdom, herunder om stress, angst og depression. Der vil også være information om, hvor du kan finde hjælp – og ikke mindst redskaber til at hjælpe dig selv.

Et oplæg, hvor der er plads til både alvor og humor – f.eks. når det gælder kommunikationen i ægteskaber, hvor den ene pludselig har fået rollen som ”patient” og den anden som ”pårørende”.

Der er afsat tid til kommentarer, debat og spørgsmål.
Ved psykolog Anne Mose fra Hjerteforeningens Rådgivning.

Forsamlingsbygningen, Østergade 9, 9800 Hjørring
Voksen